Gerda Jolink kandidaat voor de Provinciale Staten verkiezingen 2023

Gerda Jolink is in 2006 fractie ondersteuner geworden voor de VVD in de gemeente Brummen. Van 2010 tot april 2022 is zij lid van de gemeenteraad geweest, waarvan een kleine 8 jaar fractievoorzitter.

Vanuit de VVD én van andere fracties ontving zij veel waardering: men weet wat men aan Gerda heeft! Voor haar verdiensten ontving Gerda een Koninklijke onderscheiding. Persoonlijk heb ik Gerda ervaren als een bevlogen, integer en ‘recht door zee’ politicus.
    De thema’s ruimtelijke ordening, natuur en landbouw, weg- en waterbouw (Ruimte voor de Rivier), duurzaamheid en energietransitie hebben continu haar aandacht. Zij is zeer toegankelijk voor inwoners en bedrijven in de gemeente. Ze zoekt ook zelf de contacten op met de VVD fracties in de Provinciale Staten en Tweede Kamer. En die input komt de gemeente weer ten goede.
    De komende jaren zal een forse transitie optreden in het landelijk gebied in Gelderland. Gerda zal daarbij een aanwinst voor de Provinciale Staten fractie kunnen zijn, vanwege haar expertise, ervaring en betrokkenheid bij dat gebied.

Peter-Paul Steinweg

Fractievoorzitter VVD Brummen-Eerbeek