VVD redt bestemmingsplan Eerbeek

Dankzij de door de lokale VVD voorgestelde reparaties kreeg het bestemmingsplan Eerbeek een meerderheid in de gemeenteraad.

De aanloop van dit plan was ronduit een drama. PvdA wethouder van Ooijen (Ruimtelijke Ordening) en Lokaal Belang wethouder Tuiten (Economische Zaken) blonken uit in het niet goed communiceren met inwoners van Eerbeek en dus werden hun belangen niet goed in het plan meegenomen. Hierdoor was er veel weerstand van bewoners en ondernemers tegen het plan. De VVD heeft daarom meer dan tien (zeer uitzonderlijk) reparaties gemaakt op het plan waardoor oa. ondernemers van het Oranje Nassauplein hun winkel niet hoeven te sluiten. Ook is de kans verkleind dat het plan wordt afgeschoten bij de rechtbank, omdat er niet zomaar woningen op de oude Kerstenlocatie in het centrum kunnen worden geplaatst. Iets waar de papierfabriek MM tegen is.

Zo vlak voor de verkiezingen was het makkelijk geweest om de verantwoordelijke wethouders een rode kaart te geven, zodat het plan opnieuw zou moeten worden gemaakt, maar de VVD koos dus VOOR repareren en VOOR Eerbeek.

“Repareren en zo snel mogelijk met Eerbeek aan de slag”, aldus woordvoerder Peter-Paul Steinweg. “En wat we moeten met beide wethouders? Dat mogen de kiezers 21 maart laten weten”.