Coalitie Brummen met VVD

VVD, Lokaal Belang, PvdA en CDA hebben coalitieakkoord bereikt: ‘De kracht van Brummen, een duurzaam perspectief’. Het coalitieakkoord wordt 31 mei aangeboden aan de gemeenteraad.

VVD, Lokaal Belang, PvdA en CDA hebben coalitieakkoord bereikt: ‘De kracht van Brummen, een duurzaam perspectief’.  Het coalitieakkoord wordt 31 mei aangeboden aan de gemeenteraad.

De formatie heeft plaatsgevonden onder leiding van VVD formateur (en lid Provinciale Staten) Anja Prins, die met de bereikte overeenstemming haar taak als formateur succesvol heeft afgerond. Kris Verver en Bart Elbers, ondersteund door de VVD fractie hebben namens onze partij de onderhandelingen gevoerd.

Het coalitieakkoord streeft naar een financieel gezonde gemeente met een aantrekkelijk woon-, werk- en leefklimaat. Een gemeente met een goede infrastructuur en waar zichtbaar energie wordt gestopt in verduurzaming.

Namens de VVD zal Peter-Paul Steinweg (VVD) worden voorgedragen als beoogd wethouder. Andere wethouders zullen zijn:

• Mw. Margriet Wartena (Lokaal Belang)
  • Dhr. Eef van Ooijen (PvdA)
  • Mw. Jolanda Pierik – van der Snel (CDA)

De benoeming van de wethouders vindt naar verwachting plaats in de raadsvergadering van 31 mei 2018.