Een aderlating voor Brummen

Ze hebben ervoor gekozen om een partij buitenspel te zetten die staat voor redelijkheid en een goed bestuurbare gemeente. Met de VVD als grootste partij heeft het college in de afgelopen periode heldere afwegingen gemaakt onder leiding van de alom gerespecteerde wethouder Peter-Paul Steinweg en zo een sluitende begroting op tafel gelegd.

“Met het buitenspel zetten van de VVD staat de deur wagenwijd open voor het nog verder verhogen van de lasten voor de gewone Brummenaar”, aldus fractievoorzitter Carla Wijnhoven.

Het advies van de informatieronde onder leiding van de VVD was er een gericht op een sterk bestuur, met een brede steun in de Raad. Dat hebben deze partijen in de wind geslagen door nu met de kleinst mogelijke meerderheid te willen besturen. Dit is geen cultuuromslag die de partijen wensten tijdens de informatieronde, maar een voortzetting van partijen die vasthouden aan het pluche. Dat is onverstandig, roekeloos en niet in het belang van de mensen in deze prachtige gemeente. Wij zullen deze partijen daarvoor verantwoordelijk houden.